În orice activitate avem de-a face cu clienți
din partea cărora așteptăm « ceva » în urma serviciilor
noastre : fie o plată, fie o informație. Totul clar și frumos de ambele părți
până apare un deadline (termen limită).
Notă : Cuvântul client
este folosit în sens larg : persoană/grup care beneficiază/ intermediază
de serviciile noastre în schimbul unei plăți/serviciu/informații/nimic
Parcă și acum după 10 ani îmi aduc aminte
când mi s-a pus în brațe prima lista de datornici; uitându-mă cu ochi mari mă-ntrebam :
« Și eu ce pot să fac ? » Și am făcut și eu ce-mi era mai la-ndemâna.
Pun mâna pe telefon și sun! Unul nu răspunde, altul n-are bani, altul a uitat,
altul a promis și tot așa. A doua săptămâna la fel, a treia săptămâna la fel… a
intervenit și șeful - cu vorbe bune sau mai puțin … și tot așa după multe
insistențe într-o lună am reușit să obțin cam 70% din datorii. Mi-e greu să
spun că e mulțumitor; nici rău nu e, nici as n-am fost.
A mai trecut un timp și descopăr, deloc surprinzător,
că rata maiurilor trimise de mine către clienți sau colegi comparativ cu numărul mailurilor
primite este de 45%. Asta înseamnă că trimit cel puțin 2 mailuri înainte de a
primi un răspuns. Uau, fac totul de două ori! Cât timp aș putea câștiga!
Ție ți se întâmplă același lucru? Ai găsit
o soluție?
La un brainstorming rapid am găsit peste
50 de variante deloc secrete, dintre care:
- Ascultă-le reclamațiile și nevoile. Cum ar fi dacă plata întârzie doar pentru că pe factură lipsește un detaliu minor pentru tine, dar important pentru gestiunea internă a clientului tău?
- Zâmbește când îl suni. Ai vorbit vreodată la telefon cu cineva tocmai trezit din somn? A reușit să-ți respecte indicațiile întocmai după conversația avută?
- Folosește numele și retine detalii personale. Câți Ioni, sunt pe lumea asta? Unul singur este cel ce te plătește pe tine, și chiar lui să-i spui Gheorghe?!
- Găsește pe cel care te decide. Știi deja, Ion este cel care plătește. Dar mai știi cumva că Vasile este cel care semnează ordinul de plata?
- Scrie-i și pronunță-i numele corect. Este Ionul nostru, sau este John-ul lor
- Vizitează-i sau sună-i să vezi ce mai fac. El este CLIENTUL, el contează, arată-i că contează oricând, nu doar când nu plătește.
- Surprinde-i: oferă mici atenții sau servicii neașteptate și utile lor. Ce-aș mânca o clătită cu dulceață de vișine! J
- Ţine-i informați cu evoluțiile și termenele. Când i-ai anunțat c-au întârziat cu plata? Azi după o săptămâna? Cum ar fi fost dacă le-ai fi amintit cu câteva zile înainte de termen?
- Mulțumește. Este dreptul tău să fii plătit, și este dreptul lui să fie MULTUMIT!
- Este el clientul pe care doresc să-l am? Știam oare dinainte de a vinde, că este în incapacitate de plată?!
Până la urma MISIUNEA TA este să CREEZI
O RELAŢIE cu-ai tăi clienți și colegi, astfel încât aceștia să plătească sau să-ți
răspundă în timp util!
Pe lângă cele 10 indicii de mai sus poți afla încă cel puțin 40 variante pe 13
iunie orele 18.30-21.00 la Training Cafe (zona Universitate) astfel încât:
- să convingi clientul să-ți plătească la timp
- să convingi clientul/colegul să-ți răspundă în termenul solicitat
- să creezi o relație cu clientul/colegul astfel încât termenul să devină egal cu imediat
Așa că: Vino la Workhopul Clientul meu plătește
pe 13 IUNIE, 18.30, Training Cafe!
- dacă te înscrii până pe 10 iunie beneficiezi de 50 lei reducere - plătești 50 lei
- dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună c-un prieten, beneficiați împreună de 120 lei reducere - plătește fiecare 40 lei
- dacă te înscrii până pe 10 iunie împreună cu doi prieteni, beneficiați împreună de 210 lei reducere - plătește fiecare 30 lei
- dacă alegerea ta e amânată până pe 11-12 iunie, atunci clientul tău îți mai oferă o șansă un biletul întreg de 100 de lei.
0721076071
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu